Köp

Vid beställning träffas avtal om köp först när vi har bekräftat din beställning genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas inom en timme efter att beställning mottagits av oss. Om leveranstid ändras i beställningen kommer du att meddelas om detta snarast möjligt. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Vi har ägande och återtaganderätt till samtliga produkter tills dess att fullständig betalning har mottagits. För att handla hos oss måste du vara 18 år och vi måste kunna fastställa din bostadsadress.

Priser

I priserna ingår momssats för beställningar inom EU. Momssatsen varierar beroende på vilket land du handlar ifrån. Beställning från ett land utanför EU är momsfri.

Vid bekräftad beställning, kan priserna endast ändras av omständigheter som vi inte råder över. Till exempel väsentligt ändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Inga expeditionskostnader tillkommer. Skulle priset ändras har kunden rätt att utan kostnad häva köpet.

Frakt

Vi har alltid fri frakt och fri retur inom EU.

Till övriga länder utanför EU är avgiften 89:- SEK.

Betalningsvillkor

a. Klarna

b. Kortbetalning

c. Swish

d. Paypal

e. Apple pay / Google pay

Leverans

Beställningar som görs före klockan 14.00 på helgfria vardagar behandlas samma dag och levereras normalt inom 1 – 3 arbetsdagar till Sverige, 4 – 8 arbetsdagar inom Europa och 5 – 15 arbetsdagar till övriga länder.

Vi reserverar oss för att samtliga lagervaror blir slutsålda innan vi hinner uppdatera hemsidan, och då upplyser vi kunderna om den beräknade leveranstiden. Kunden har alltid rätt att häva köp utan kostnad om inte varan finns i lager. Paketen levereras av PostNord eller annan transportör till utlämningsställe eller till din hemadress.

OBS! Du godkänner leveransvillkor för leveranssättet du väljer i kassan. Hemleverans i Sverige, Danmark och Finland levereras hem till din dörr utan kvittens.

Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar från våra leverantörer utom vår kontroll. Det kan till exempel ske då en leverantör inte kan fullfölja sina leveransförpliktelser mot oss eller problem i tillverkningsprocessen. Om det inträffar, frånsäger vi oss ersättningsansvar till kunden för den skada som förseningen åstadkommit. Du kan lita på att vi alltid meddelar dig om leveranser drar ut på tiden. Du har som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad vid leveransförsening.

Transport

Vi ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, så får du kontakta oss så fort som möjligt via e-post till: customerservice@rotero.se.

Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Vi erbjuder våra kunder 365 dagars öppetköp. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning.

OBS! Fri retur gäller i max 30 dagar från leveransdatum. Vill man returnera varan efter 30 dagar så är det kunden som står för returfrakten och skickar varan på egen hand.

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post så fort som möjligt. Meddela oss gärna innan du skickar tillbaka varan via e-post customerservice@rotero.se. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.

Vid skadad eller felaktig vara, så är det vi som står för returfrakten.

Vid en eventuell tvist följer vi alltid ARN:s rekommendationer.

Återbetalningar

Återbetalning sker på samma sätt du betalade med. Summan återbetalas alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

Reservationer

Vi reserverar oss för ändringar i priser till följd av stora prisavvikelser från våra leverantörer, felskrivningar eller andra fel som ligger utanför vår kontroll.

Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta gärna oss i detta fall via e-post info@rotero.se. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter.

VIKTIGT OM DINA PERSONUPPGIFTER

Från och med den 25 maj 2018 ersätter GDPR (General Data Protection Regulation) den svenska personuppgiftslagen. GDPR är ett omfattande regelverk för hur vi som e-handlare får behandla dina personuppgifter.

I och med att du handlar hos oss så godkänner du vår behandling av dina personuppgifter. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter i vår Privacy Policy.

Vi samlar bara in nödvändig information för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig.
Vi delar inte ut dina uppgifter till tredje part om det inte krävs för att kunna fullgöra vårt åtagande till dig (exempelvis så får postnord dina uppgifter för att kunna skicka hem varan till dig) och för att möta ställda lagkrav på bokföring.
Vi sparar bara den information som krävs enligt lag och för att kunna ge så bra service som möjligt.

Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.
Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift.